Mx5France https://www.mx5france.com/forum/ |
|
État barre anti roulis https://www.mx5france.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=33863 |
Page 1 sur 1 |
Auteur : | Compte_Anonyme_1 [ Mer 24 Mai 2017, 19:20 ] |
Sujet du message : | État barre anti roulis |
J'ai acheté des barres de rx8 dans la joie et la graisse, Mais à la réception... Une bague retenant le Silentbloc ne semble plus très en forme. C'est grave? ![]() |
Auteur : | Neobob22 [ Mer 24 Mai 2017, 19:24 ] |
Sujet du message : | Re: État barre anti roulis |
nop, par contre elle mérite un coup de ponçage et de peinturage ![]() c'est quoi le diamètre de ta barre au niveau du collier ? j'ai ptête ce qu'il te faut ![]() |
Auteur : | Compte_Anonyme_1 [ Mer 24 Mai 2017, 19:37 ] |
Sujet du message : | Re: État barre anti roulis |
Merci! Barre de rx8 avant jaune. L'epoxy et les brand new silentblocs sont prévus. ![]() RX8 Yellow dot is stiffer S1 & S2 sports option set up Diameter front bar – 26.5 mm, wall ~3.5 mm - Ip=34,220 Diameter rear bar - 16 mm, wall ~2.3 mm - Ip=4,775 Ça se change facilement? Première fois que je vois ce type de bague... |
Auteur : | Compte_Anonyme_1 [ Mer 24 Mai 2017, 19:44 ] |
Sujet du message : | Re: État barre anti roulis |
D'ailleurs, pour ceux qui veulent rigidifier la direction de la NC pour 100€ : voici comment s'amuser avec les barres de RX8. Citer: On my car with MS/Eibach 30mm lowering springs, I fitted
Yellow dot roll bars front & rear. Reduced body roll further, sharper initial response. Felt to make a big improvement on track, response seemed better entering corner, less roll & more grip mid corner, but did feel to have a bias toward power on understeer at all speeds. Orange rear roll bar then fitted with Yellow front roll bar. When pushing hard on road, back end feels a little looser. On track, balance was much better (less understeer) & more fun. Comments on above set up from a friend who drives a Mk3 sport with stock suspension: Surprised how little ride is compromised (the Mrs noticed though). Body roll reduced, but not fully eliminated. Low speed understeer on road, seems to need to carry some speed into corners to get some weight transfer for it to bite. More tail happy at higher speed cornering. On various forums, people have suggested Red front & Yellow rear roll bars give good balance. These can both be picked up on Ebay quite cheap from scrapped RX8s. That set up should be similar in terms of balance (just a bit softer overall) to the Yellow front & Orange rear that I like. If you don’t mind buying new bits, the MS/Eibach adjustable roll set would seem a good option, as that is similar to above (yellow front, orange rear), but with some easy adjustability. Fitting: RX8 bars fit MX5 mk3 with no mods & don’t foul anything. Drop links are a sod to get undone if rusty, mine were ground off & 4 new ones fitted! Rear roll bar is a doddle to change. Front required the radiator to be unfixed & lifted a few inches (coolant hoses not disconnected though), to allow radiator to be raised enough to get the roll bar out & in. |
Auteur : | Bejita26 [ Mer 24 Mai 2017, 23:06 ] |
Sujet du message : | Re: État barre anti roulis |
Je confirme que pour 100 euros, c'est une modif qui vaut le coup. Mes barres étaient nickel donc je peux pas t'aider pour les bagues. ![]() Tu me diras ce que tu penses du résultat. ![]() |
Auteur : | Misho [ Jeu 25 Mai 2017, 10:23 ] |
Sujet du message : | Re: État barre anti roulis |
La bague ne semble être là que pour empêcher la barre de glisser latéralement dans le SB. Un bout de caoutchouc épais et un collier à visser feront l'affaire ![]() Sur la 2e photo, on dirait que c'est la rouille qui a fait gonfler la peinture sous la bague, ce qui l'a fait péter. |
Page 1 sur 1 | Le fuseau horaire est UTC [Heure d’été] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |