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Message Publié : Lun 27 Août 2012, 21:48 
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Inscription : Jeu 10 Juil 2008, 22:44
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joeldc13 a écrit :
Not yet

Pour le 17? (Orus, promis, après j'arrête)

mableue
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Message Publié : Lun 27 Août 2012, 21:57 
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Inscription : Mar 14 Juin 2011, 09:10
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Il n'y a pas de problème, ça fait partie de la convivialité du forum. :oui:


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Message Publié : Lun 27 Août 2012, 22:56 
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Inscription : Mer 9 Juil 2008, 18:34
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jujupointcom a écrit :
joeldc13 a écrit :
Not yet

Pour le 17? (Orus, promis, après j'arrête)

Non, probablement pour le printemps prochain


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Message Publié : Mar 28 Août 2012, 02:56 
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joeldc13 a écrit :
lorenzeus a écrit :
Une voiture de piste + une voiture de weekend/balade + une familiale ca commence à faire beaucoup :aie:

Non :red:


Tu remarqueras que j'ai dit beaucoup, pas trop :red:


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Message Publié : Mer 21 Nov 2012, 23:01 
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Je remonte le topic, je viens de tomber par hazard sur le "kit" de TDR (a ne pas confondre avec Track Dog Racing) et ben put$$$ y a du lourd, mais pas dans le bon sens.

Déjà je le sentais pas avec sa cartographie a distance, mais là je viens de voir les photos du collecteur définitif :

Image


Alors, dans l'ordre ce qui me choque :

1) La qualité des soudures, wouahou, je crois qu'on a trouvé plus fort que profinox là :red:

2) un collecteur ou le cylindre 1 et 4 qui remontent au lieu de pointer vers le turbo, paye la trajectoire des gaz d'echappement

3) La downpipe, personne ne leur a dit que faire des angles et des virages les plus "smooth" possible était un bon moyen d'améliorer l'écoulement des gaz.

4) L'utilisation de vis et d'ecrous et non de goujons, je suis assez sceptique sur la tenue dans le temps de ce montage

5) Enfin et surtout, c'est quoi cette connerie de souder ensemble le collecteur et le turbo :aie: Tu as un soucis sur ton turbo, tu fais quoi ?

Sans déconner, je crois que c'est dans mon top 5 de la manoucherie automobile, j'espere que personne n'a passé commande chez lui...


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Message Publié : Jeu 22 Nov 2012, 00:09 
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Inscription : Mar 10 Avr 2012, 22:07
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joeldc13 a écrit :
Sans déconner, je crois que c'est dans mon top 5 de la manoucherie automobile
Tu m'as fait cracher sur mon écran :ptdr:


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Message Publié : Jeu 22 Nov 2012, 06:59 
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Inscription : Ven 15 Août 2008, 17:12
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Les points de soudures collecteur-turbo, nouvelle méthode anti desserrement...tu perds les vis et ça fuit ptete, mais ça tient :aie: :etonne:

Image


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Message Publié : Jeu 22 Nov 2012, 07:49 
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Effectivement les soudures :aie: , les tubes 1 et 4 qui remontent dans les 2 et 3 :aie: :aie: et le turbo soudé :aie: :aie: :aie:


La photo est à l'envers ? :?
edit: j'ai rien dit, je ne savais pas que l'échappement des NC était de l'autre côté que les NA/NB :oops:

NA 1.8 British Racing Grenouille
NB 1.6 Twilight Blue (vendue)


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Message Publié : Jeu 22 Nov 2012, 08:29 
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Inscription : Mar 14 Juin 2011, 09:10
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Le turbo n'est pas soudé au collecteur ou à l'échappement. C'est juste TDR qui pré monte un maximum de pièces ensemble avant de livrer.


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Message Publié : Jeu 22 Nov 2012, 08:42 
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Inscription : Mer 9 Juil 2008, 18:34
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Non non, regarde mieux c'est bel et bien soudé.


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Message Publié : Jeu 22 Nov 2012, 09:24 
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Inscription : Lun 27 Fév 2012, 13:30
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Localisation : 59 - Houplines
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c'est même soudé ET vissé :ricane: (même si la soudure, avec 2 petits points ne sert pas à grand chose à part faire chier on a l'impression)

NA 1.8 British Racing Grenouille
NB 1.6 Twilight Blue (vendue)


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Message Publié : Jeu 22 Nov 2012, 10:21 
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Inscription : Mar 14 Juin 2011, 09:10
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Oui, il semble que c'est soudé d'après la réponse de TDR sur miata.net

Pour être totalement juste, je vous joins la réponse de TDR sur le sujet :

Citer:
Evan Thanks for the questions:
I understand you favor the bell kit, and it is a wonderful thing to have choices

But I do appreciate the opportunity to share some of the considerations in bringing a product such as this one to the consumer.

As with any project it all begins with a budget, and a question: What can be attained with X amount of dollars so that it will be a great product yet affordable to the consumer
Once those questions are answered, then comes the decision making: what components are going to receive the premium dollar allocation so that the best possible product can be assemble.

Here is where TDR had the great benefit of the combine experience of many TC owners as well as our own. (credit goes to them mostly)
We knew the things that really matter, most of them we had already replaced in our own kits or had been frustrated too no end with, so that those decisions came easy as a list of priorities.

I like to share a some of those priorities as perhaps it may shed some light as to why we did not consider spending hundreds of dollars on one part vs an other one.

So here are just 3:

-Materials: we chose to use stainless steel and aluminum, many times more expensive than the mild steel on the other kit, but seen the rust inside our pipes flaking off into our engines made that a top priority
-Injectors: our injectors are authentic Bosch and shipped cost $300 vs what we received $40 ebay mod injectors
-The Tial BOV retails for about $290 shipped Vs the plastic $69
-The operating system EcuteK license and tune $1030 included

So besides the many times more money spend on materials, we allocated $1600 to just 3 items because we know this 3 things are crucial.

Bottom in the list of priorities?
The things that were either not necessary or not important such as the aesthetics of the welds on the manifolds (mostly hidden down in the engine bay) or a inter cooler hundreds of dollars more expensive where the performance contribution did not merit a greater allocation of the budget.

We know we made the correct choices and produced a product that when compare apples to apples is a far superior product and value and overall quality for the consumer. Also this great value allows those who wish to expend more on their kit to do so; as I asked of you earlier on this thread: do you want a more expensive inter cooler? No problem as long as it fits we will add it to your order, do you want you shiny manifold? No problem we will sand it to a smooth finish and then ceramic coated and additional fee. ($350)

Now addressing some of your concerns.

Manifold solidity of welds and construction . Here I will just say that our manifold is as solid and as strongly build-ed as any race manifold should be and certainly many many times stronger than mild steel. Frankly prognosticating its failure is kind of weird, but regardless we stand behind our product.
Runners: Being aware of the improvements in torque afforded by longer runners, we opted for using all available space to make them as long as possible. Yes even at the cost of compactness or a conventional collector and aesthetics?

Variations on the Manifold: I use more than one fabricator. putting out 9 kits in 3 months is not a simple task, and regardless of jigs not 2 are a like

Down pipe. The 90 degree bend is not optional,it is a must if you want the thing to match the mid-pipe, so we had 2 choices: maintain a full 3 inches diameter as we did , or go for the narrower split small tube design as the current version. We are believe that maintaining the 3 inch diameter allows better flow and performance despite the necessary bend, granted not as artistic.

Welds on turbo/manifold; and extra measure to provide solidity to the unit. Not a big deal, don't want it, no problem. Do you want Inconel hardware we will gladly put it in add $50

Inter cooler: We begin with an cool air intake vs the other option so our charge is much much cooler to begin with. And besides, having documented AIT on both, I can not tell you that I have notice any difference. That is the reason I recommend my clients to save their money, but like I said, if you want to spend it, it will be our pleasure to add any inter cooler you like provided it fits.

So there it is, our kit is not perfect and will likely improve as the time goes, but we know we are providing the best value and the best kit available for the consumer, In addition the kit comes mostly assembled, it requires only the relocation of the battery, so that just about anyone one can install it. It looks clean and uncluttered, and it includes details such as spark plugs and Tap.
Best of all it comers with the tune and 24h support of TDR.


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Message Publié : Jeu 22 Nov 2012, 12:31 
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Nan mais tu vois vraiment pas les points de soudure, juste à côté des vis ?!! :etonne:

Ça fait vraiment warranty seal (pas lu le pavé), ils ont peur que qqun améliore le montage ou regarde dans le collecteur ?!

Image


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Message Publié : Jeu 22 Nov 2012, 12:41 
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Il s'agit probablement de la photo d'un prototype. Ne vous emballez pas :roll:

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Message Publié : Jeu 22 Nov 2012, 14:17 
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Inscription : Jeu 10 Juil 2008, 22:44
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Localisation : Toulouse
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Tonioo a écrit :
Il s'agit probablement de la photo d'un prototype. Ne vous emballez pas :roll:

C'est vrai, Tonioo a raison, la série sera bien moins soigné que le proto qui a été fait aux petits oignons :lol: :aie:

ben moi, je reste en atmo, na :langue:

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