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Message Publié : Mar 6 Déc 2011, 18:10 
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C'était le cas aussi de la Mx5, la NB a été vendue au Japon en version ultra-dépouillée (jantes tôles, aucun accessoire) pour laisser libre cours à l'imagination des fans de tuning.

Il faut dire que là bas, il y a des catalogues d'accessoires épais comme le bottin de la région Parisienne


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Message Publié : Jeu 8 Déc 2011, 00:21 
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http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... gt_86.html

Citer:
The GT 86 is that now-rare concoction, a simple, affordable, rear-drive coupé designed for pure driving amusement without being burdened by excessive technology
(...)
GT 86 development engineer Yoshi Sasaki says the GT 86 is for those who are bored with cars that are too powerful with their turbo engines, have too much grip with their huge tyres and four-wheel drive, cost too much and don't let the driver do enough. 'A fun car,' he says, 'is a car that you control.'
(...)
Suspension is by struts at the front, double wishbones at the back, there's a Torsen LSD and – cue flash of techno-anxiety – the power steering is electric. Weight distribution is slightly rear-biased, total weight is 1190kg and the centre of gravity is said to be lower than a Cayman's.
(...)
How does it compare?

It makes a Scirocco seem synthetic, an RCZ anaesthetised, a 3-series Coupé over-complicated. This is a pure driving device like an Elise or an MX-5 with sharpened sinews. This is how a proper sporting coupé should be. Toyota intended it to embody elements of the 1960s 2000GT and the 1980s rear-drive Corolla Twin-Cam (AE86), and it does.
(...)
The car looks better in the metal than in pictures. And if you drive one, you'll want to own one.


Y'a bon !

When you can see the tree you just hit, it’s understeer. When you hear it, it’s oversteer.
2019 ND-RF 30AE #1389 (Ohlins road&track) & 2020 ND-ST 30AE #2905 (Ohlins road&track) & GR86 full stock


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Message Publié : Jeu 8 Déc 2011, 11:33 
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Plus j'avance et plus j'ai envie d'en prendre une... Pourquoi Mazda ne fait pas un petit coupé comme ça ? ^^


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Message Publié : Dim 11 Déc 2011, 01:15 
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Elle drifte comme une mimix cette Toyosub !


When you can see the tree you just hit, it’s understeer. When you hear it, it’s oversteer.
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Message Publié : Dim 11 Déc 2011, 09:04 
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Inscription : Dim 30 Nov 2008, 19:50
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Oh le cochon ! :o :faim:

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ex Red Miata from Canada
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Message Publié : Dim 11 Déc 2011, 09:24 
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oh mais c'est bon ça, ça fait du bien ! :bave:


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Message Publié : Dim 11 Déc 2011, 10:50 
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Inscription : Mar 16 Déc 2008, 16:25
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MangetsuGinkei a écrit :
Plus j'avance et plus j'ai envie d'en prendre une... Pourquoi Mazda ne fait pas un petit coupé comme ça ? ^^


La RX8 c etait pour les cochons ? :D
Bon si le moteur consommait 2 fois moins, on en verrai 10 fois plus....

Attention Tanger ! Un cantalou au pays des tajines

Mx5 Mazdaspeed (2004) qui fait de pshitts


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Message Publié : Dim 11 Déc 2011, 12:34 
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Inscription : Dim 30 Nov 2008, 19:50
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Localisation : Islamabad - Pakistan... mais la Mx est à Brest même !
Mx5 : NA
Modèle : 1997
kikinoulator a écrit :
Bon si le moteur consommait 2 fois moins, on en verrai 10 fois plus....

C'est pas faux... :sic:
Tiens je suis chez tes voisins en ce moment... prix du litre : 10 centimes d'euro... :aie:

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Message Publié : Dim 11 Déc 2011, 13:34 
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Inscription : Mar 16 Déc 2008, 16:25
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Localisation : Tanger
Mx5 : NBFL
Modèle : 2004
Ah tu es en Algerie....
C est vrai que c est pas cher.....
J habiterai la bas, je roulerai en Americaine..... Une camaro comme daily car ce serai sympa !

Ici on a pas de Petrole.... donc c est nettement plus cher.... mais a 95centimes d euro le super95 je ne me plains pas trop.....
Heureusement, vu que ma conso est environ a 12l au 100.

En octobre, quand j ai recupere ma west...
Je fais le plein...
Je vais payer a la caisse...
- 63 euros.... ( caissiere )
- Non non vous vous trompez moi c est la pompe 2 ( moi )
- 63 euros.... ( caissiere )

1,63 le super98.... ah oui quand meme.... :D

Attention Tanger ! Un cantalou au pays des tajines

Mx5 Mazdaspeed (2004) qui fait de pshitts


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Message Publié : Dim 11 Déc 2011, 15:16 
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Localisation : 44/36
Mx5 : NBFL
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Chronogps a écrit :
Elle drifte comme une mimix cette Toyosub !


Elle est sans doute encore plus stable en drift vu qu'elle a un empattement plus important que la Mx :oui:

Arny's Mk2 FL Etna 1.8l Rotrex Project 200+ whp
207whp/227Nm
MAZDASPEED look, ROTREX inside !

Ancêtre: Datsun 240Z 72'
Week-end/Balade: Nissan Skyline R32 GT-R 94'
Week-end/Track: Mazda MX-5 Etna 1.8 Rotrex 04'
ImageInstagram: arny.s_garage


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Message Publié : Dim 11 Déc 2011, 20:49 
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Inscription : Mar 1 Juil 2008, 18:27
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Localisation : Côte Bleue (13)
kikinoulator a écrit :
MangetsuGinkei a écrit :
Plus j'avance et plus j'ai envie d'en prendre une... Pourquoi Mazda ne fait pas un petit coupé comme ça ? ^^


La RX8 c etait pour les cochons ? :D
Bon si le moteur consommait 2 fois moins, on en verrai 10 fois plus....

:non: La Rx8 est bien plus grosse. La GT86 fait peu ou prou la taille de la NC.

Toyota GT 86, Satin White Pearl.


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Message Publié : Dim 11 Déc 2011, 23:54 
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Localisation : Sochalie
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On peut voir la taille P2, à peu de chose près la NC (j'allais poster la photo.... avant de voir que ça avait déjà été fait)


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Message Publié : Lun 12 Déc 2011, 10:00 
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Inscription : Dim 13 Juil 2008, 16:44
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Arny a écrit :
Chronogps a écrit :
Elle drifte comme une mimix cette Toyosub !


Elle est sans doute encore plus stable en drift vu qu'elle a un empattement plus important que la Mx :oui:
Une autre vidéo avec Ken Gushi pilote de formula Drift.

人馬一体 - N°155 - MX-5 1.8L SP FL LaserBlue Memories
flickr


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Message Publié : Jeu 5 Jan 2012, 23:50 
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Inscription : Mar 20 Juil 2010, 22:04
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TopGear semble avoir aimé la prise en main.

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Citer:
First of all, let’s solve the mystery of the name. BRZ stands for Boxer, Rear-wheel drive, Zenith. That’s pretty clear isn’t it? Well, the first two parts are, and as for Zenith, that’s just Subaru’s way of saying this is the best it can do. Personally I think Subaru Zenith has more of a ring to it than Subaru BRZ which, let’s face it, isn’t exactly a dynamic name.

This is a a shame for a rather dynamic car. That’s right, we’ve finally, finally driven the BRZ. We had to go all the way to Subaru’s test track, two hours north of Tokyo to do so, but it was worth it.

So where to start? As suspected, both Subaru and Toyota have had specific tasks within this joint project. Toyota has been responsible for the design (which certainly isn’t the most dynamic aspect of the car), and has lent its direct injection technology to the engine. Subaru has done pretty much everything else. Talking to the engineers you get the sense this is very much Subaru’s car – the first development prototype was a cut n’ shut Legacy, the next an Impreza. This is good news, as we know Subaru can build great cars. The BRZ clearly has potential.

It’s a brand new car from scratch – a rare thing these days. The engine is mounted so low, Subaru believes it has a lower centre of gravity than a Ferrari 458. And a low engine is not only good for handling, but also means the driver can be sat low, yet still see over the bonnet. It’s snug inside, the design largely functional, the colour scheme mostly grey. It’s no Audi TT, but the impression is good because you’ve dropped so low into a wrap-around seat and your hands are clasping a small, feelsome wheel.

The driver’s seat is definitely the place to be. Subaru boasts that this is the world’s smallest four seat rear-wheel drive coupe, so you can guess what that means for those travelling in the back. And the boot seems to be a complete afterthought.

But enough of that, it’s the driving that counts. The 2.0-litre flat four is naturally aspirated, revs to 7,400rpm and develops 200bhp and 151lb ft of torque. These, you don’t need me to point out, aren’t massively impressive figures these days. And the BRZ isn’t a massively fast car. Final homologation happens next month, the expectation being a 0-62mph time of around 6.8secs with the CO2 target being 160g/km. I’d guess at a top speed of around 145mph, and 42mpg on the combined cycle.

It’s light though (1,220kg), and Subaru has worked the torque hard, so although the peak is between 6,400-6,600rpm, you have almost all of that before 3,000rpm. Put your foot down at low revs and it picks up healthily, aided by super-quick throttle response. But it tails off a bit through the mid-range, meaning you have to head for the high numbers to get your kicks. And that’s where the BRZ is at its best. It zips through the final 2,000rpm, feels keen and energetic and then, well, and then there’s the noise. We have high hopes…

Of course, it sounds different. This Boxer doesn’t chunter and warble like an old Impreza, it’s a smoother note than that, still slightly off-beat and noisy enough without being intrusive. It’s not Honda Type-R addictive, but it’s a plus, a whack more interesting to listen to than any four cylinder turbo you care to mention (VW Scirocco? Renaultsport Megane? Mini Cooper S?). It makes this a fun engine to use, but it’s not the best thing about the car.

Because the best thing is the handling. The BRZ steers like it has no weight to deal with. It doesn’t appear to roll, pitch or dive. It’s neither nose nor tail heavy, just a sense of the front and rear working in perfect harmony. You steer, it goes and when the grip runs out (it was pouring with rain in Japan), the BRZ is almost totally neutral. And you get so much warning of when that’s about to happen. I was nervous when I found out it had electric power steering, but this has to be about the best system I’ve tried – the springy weighting is lovely and real sensations are fed back into your hands.

How best to describe it as an overall package? Keen. Eager. It’s not puppy-ish in its enthusiasm, it’s a bit more measured than that, but it’s a lot of fun. Easily better to drive than a VW Scirocco; more agile and rewarding than any Audi TT. It may not have the lungs on a Nissan 370Z, but it’s way more dextrous and I can’t think of any hot hatch except possibly the Renaultsport Clio that provides as much satisfaction.

You can still tell that it’s a Subaru at heart – not just in the engine, but the steering and manual gearbox – but it’s like they’ve let Lotus loose on the chassis. Well, almost. The light frame does get a bit thrown by big bumps, but it never feels unnerving, instead it inspires confidence.

The manual gearbox is really good – mechanical and precise – and the six-speed auto is better than expected. It’s not a double clutch, but it’s just fast enough and intelligent enough to justify its presence in a sports car.

Any other criticisms? Well, being honest, the BRZ seems slightly out of step with other rivals. Subaru has ditched the turbo just as others have adopted it, it’s available with an unfashionable auto rather than a double clutch, the biggest wheels are likely to be 17s, there’s no adaptive damping or any other chassis trickery. But does this matter? It will to some buyers, just as the styling is too plain to tempt others. But if you enjoy driving, if you relish the thought of a compact rear-drive coupe, this is the car for you. Roughly 1,000 per year will come to the UK, starting in June, with prices from around £26,000-28,000.

When you can see the tree you just hit, it’s understeer. When you hear it, it’s oversteer.
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Message Publié : Lun 9 Jan 2012, 22:12 
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Inscription : Ven 22 Jan 2010, 23:14
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Merci beaucoup pour ces scans !

C'est étrange qu'ils aient trouvé tant de différences entre la Toyota et la Subaru... mais quand on voit l'éloge fait à la BRZ, ça donne vraiment envie d'aller poser ses fesses dedans :D


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