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Message Publié : Lun 9 Sep 2013, 11:52 
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J'avais vu la gt86 convertible au 24h du mans, il est vrai que les jantes sont assez grandes... ( les goûts et les couleurs ..) par contre je pense avoir lu quelque part que le projet était abandonné, c'est confirmé ou on aura la chance de la voir sur nos routes ?

Président du Club "Honda VTEC girafe d'avoir vendu la mimix feat Puyo Toyota D-4D "
TEAM PLT ( Puyo Looser Team)
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Message Publié : Mer 11 Sep 2013, 11:04 
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Une BRZ pour hommes ? :faim:

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Message Publié : Mer 11 Sep 2013, 11:24 
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Elle est sublime :o

J'aime bien le "proud of boxer" :ricane: . Je savais pas qu'une BRZ pouvait être autant rabaissée. :etonne:

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Message Publié : Mer 11 Sep 2013, 12:02 
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Enfin la c'est la version super gt, y a pas une version Sti dans les cartons ?

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Message Publié : Mer 11 Sep 2013, 12:35 
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version "ts" dans les cartons = uniquement kit carrosserie.
pour la version plus musclée faudra attendre le facelift en 2015 apparemment

When you can see the tree you just hit, it’s understeer. When you hear it, it’s oversteer.
2019 ND-RF 30AE #1389 (Ohlins road&track) & 2020 ND-ST 30AE #2905 (Ohlins road&track) & GR86 full stock


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Message Publié : Mer 11 Sep 2013, 12:40 
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Bon, trêve de discussions, non, le match n'est pas ouvert, puisqu'il n'y aura pas de 86 Cab.

On peut locker le sujet ! :D

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2008 - 2015 : NC RC 1.8 Elegance Cuir 2007 - Stormy Blue (Vidéo souvenir...)


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Message Publié : Mer 11 Sep 2013, 13:06 
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Oui mais non, y'a bien un japonais ou un bourgoblochonnais qui va sortir la disqueuse :D

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Message Publié : Mer 11 Sep 2013, 18:02 
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laurent59 a écrit :
Je savais pas qu'une BRZ pouvait être autant rabaissée. :etonne:

Disons qu'une BRZ "normale" ne le pourrait que très difficilement :) Là on est en GT300, la voiture n'a pas beaucoup de choses en commun avec la version de base.

Pour le plaisir des yeux et pour appuyer mes propos, une petite revue plus en profondeur :

http://www.speedhunters.com/2012/09/the-gt300-brz/

:love: :love: :love:


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Message Publié : Mer 11 Sep 2013, 18:06 
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MangetsuGinkei a écrit :
laurent59 a écrit :
Je savais pas qu'une BRZ pouvait être autant rabaissée. :etonne:

Disons qu'une BRZ "normale" ne le pourrait que très difficilement :) Là on est en GT300, la voiture n'a pas beaucoup de choses en commun avec la version de base.

Pour le plaisir des yeux et pour appuyer mes propos, une petite revue plus en profondeur :

http://www.speedhunters.com/2012/09/the-gt300-brz/

:love: :love: :love:


Justement, je pensais que la caisse (je parle bien de la coque autoporteuse) était la même que la version civile. (sauf au niveau des passages de roues avant bien sûr).
Ca voudrait dire que la caisse a complètement été retravaillée et que les planchers, berceaux etc ... sont plus hauts ? (pour ne pas toucher par terre) .

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Message Publié : Mer 11 Sep 2013, 20:19 
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laurent59 a écrit :
Justement, je pensais que la caisse (je parle bien de la coque autoporteuse) était la même que la version civile. (sauf au niveau des passages de roues avant bien sûr).
Ca voudrait dire que la caisse a complètement été retravaillée et que les planchers, berceaux etc ... sont plus hauts ? (pour ne pas toucher par terre) .

On dirait plutôt un châssis tubulaire sur lequel on a posé une carrosserie ressemblant à la BRZ.

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Message Publié : Mer 11 Sep 2013, 22:48 
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Ouais, ça resemble pas à ça sous mon capot. :aie:

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Message Publié : Jeu 12 Sep 2013, 06:25 
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Bon, j'ai rien dit :D

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Message Publié : Jeu 12 Sep 2013, 07:47 
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Guillaume a écrit :
Ouais, ça resemble pas à ça sous mon capot. :aie:


Ahh les durites silicones bleues, ça change tout :D

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Message Publié : Ven 13 Sep 2013, 22:17 
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http://www.autocar.co.uk/car-news/frank ... evelopment

Toyota GT86 hybrid "in development"
Citer:
Development of a Toyota GT86 hybrid is progressing behind the scenes, a senior engineering chief revealed exclusively to Autocar at the Frankfurt motor show.

Toyota’s senior manager for drivetrain engineering, Koei Saga, told Autocar: "The development work is quite advanced now, so if the green light is given, we are ready to do it."

Saga hinted the hybrid GT86's drivetrain could use a combination of existing systems seen on road and track. He said: "We are quite prepared because we do have a hybrid system that we can use for that kind of vehicle, utilising the production passenger car hybrid system, and we also have the pure race-oriented hybrid system [in the TS030 LMP1 racer and Prius GT300 from Japan's Super GT series].

“So I think it won't be very far in the future that the green light will come."

Though all Toyota-branded passenger cars are front-drive, sister company Lexus uses the same basic Hybrid Synergy Drive technology in its hybrids, including the rear-drive-only GS 450h.

The modular nature of the system means the electric motors can be employed in very different scenarios - the single electric motor used in the Yaris Hybrid is also put to work in the four-wheel drive Yaris Hybrid-R concept racer unveiled today, and is applied in unison with a variety of engine types, but not so far with a boxer like the current GT86's 197bhp four-pot.

While Toyota's passenger car applications use a CVT gearbox, the Yaris Hybrid-R uses a six-speed sequential transmission. It is likely the hybrid Toyota GT86 would need to keep a manual gearbox to maintain driver appeal.

When asked if the weight penalty of hybrid drive batteries could be overcome in a Toyota hybrid sports car, Saga commented: "Yes - with a good layout design, we think that even if may be a bit heavier, it can be a fun car to drive."

Toyota chief engineer Tetsuya Tada previously told Autocar that positioning the batteries to lower the centre of gravity and adding underbody aerodynamic aids to alter the car’s dynamic balance could both be useful strategies in a GT86 hybrid. Toyota's TRD tuning arm has been able to take 100kg out of the standard car's kerb weight.

The cost and size of hybrid drive units is also being reduced, as will be demonstrated in the next-generation Toyota Prius, which aims to simultaneously improve economy, all of which would also favour a hybrid GT86, though perhaps not in its first iteration.

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Message Publié : Lun 16 Sep 2013, 12:51 
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Inscription : Dim 3 Août 2008, 13:46
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Localisation : ST RAPHAEL (83)
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http://www.autocar.co.uk/car-news/frank ... evelopment



Development of a Toyota GT86 hybrid is progressing behind the scenes, a senior engineering chief revealed exclusively to Autocar at the Frankfurt motor show.

Toyota’s senior manager for drivetrain engineering, Koei Saga, told Autocar: "The development work is quite advanced now, so if the green light is given, we are ready to do it."

Saga hinted the hybrid GT86's drivetrain could use a combination of existing systems seen on road and track. He said: "We are quite prepared because we do have a hybrid system that we can use for that kind of vehicle, utilising the production passenger car hybrid system, and we also have the pure race-oriented hybrid system [in the TS030 LMP1 racer and Prius GT300 from Japan's Super GT series].

“So I think it won't be very far in the future that the green light will come."

Though all Toyota-branded passenger cars are front-drive, sister company Lexus uses the same basic Hybrid Synergy Drive technology in its hybrids, including the rear-drive-only GS 450h.

The modular nature of the system means the electric motors can be employed in very different scenarios - the single electric motor used in the Yaris Hybrid is also put to work in the four-wheel drive Yaris Hybrid-R concept racer unveiled today, and is applied in unison with a variety of engine types, but not so far with a boxer like the current GT86's 197bhp four-pot.

While Toyota's passenger car applications use a CVT gearbox, the Yaris Hybrid-R uses a six-speed sequential transmission. It is likely the hybrid Toyota GT86 would need to keep a manual gearbox to maintain driver appeal.

When asked if the weight penalty of hybrid drive batteries could be overcome in a Toyota hybrid sports car, Saga commented: "Yes - with a good layout design, we think that even if may be a bit heavier, it can be a fun car to drive."

Toyota chief engineer Tetsuya Tada previously told Autocar that positioning the batteries to lower the centre of gravity and adding underbody aerodynamic aids to alter the car’s dynamic balance could both be useful strategies in a GT86 hybrid. Toyota's TRD tuning arm has been able to take 100kg out of the standard car's kerb weight.

The cost and size of hybrid drive units is also being reduced, as will be demonstrated in the next-generation Toyota Prius, which aims to simultaneously improve economy, all of which would also favour a hybrid GT86, though perhaps not in its first iteration.

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